Monday, May 24, 2010

Rindu (inspirasi daripada blog Aness)

Okay, membaca coretan2 Aness di dalam blog nyer, bole membuahkan rasa sedih, membuat kita termenung seketika, fikir2 sebentar, flashback sekejap, terbayang2 waktu lampau... hehehe...

Ya Aness, rindu itu bukan teman baik kamu seorang, dia teman baik saya juga... =)
Saya rindu setiap saat yang pernah berlalu dalam hidup saya,
Kalau saya bole beli masa lampau tu, mesti saya beli; kalau mahal sangat, saya kumpul2 duit dulu, atau sacrifice duit shopping saya?
Kalau saya tak bole beli dan dapatkan balik, saya dapat simpan dan letak dalam frame pun cukup lar...
Tapi, ader banyak frame lar nanti, satu bilik belum tentu cukup untuk letak semua frame2 itu kot...
Mungkin sebab tu lar saya x bole frame kan dier (mesti sebab takut saya membazir duit beli frame)
Jadi, mau diframekan juga x bole kan...
Jadi saya ader diary, itu pun x muat...
Jadi saya terpaksa simpan dalam hati, dalam minda...
Dalam hati saya ader taman lar kiranyer kotz...=p
Maka memory card saya 2 gig jer pun, x bole simpan banyak, so x bole lar salahkan saya kalau FRS nak masuk da x muat, sebab saya lagi suka simpan memori daun pisang saya dalam ni... =p

Rindu,
satu perkataan ni, saya bole tujukan dekat banyak orang, banyak perkara, banyak peristiwa... hmm...
Contoh, saya rindu masa saya kecil2, saya rindu masa saya form 5, saya rindu papa teman saya masa tadika, saya rindu saya kena mara dengan cikgu piano saya, saya rindu hostel saya di melaka saya rindu kucing2 lama saya, saya rindu masa lampau saya, sangattt !!!
Dan saya tau, nanti, 3 tahun lagi, saya akan cakap,
"saya rindu coursemates saya",
saya rindu lar nak hafal FRS",
"saya rindu nak potluck dekat cyberpark"
"saya rindu nak pergi library",
"saya rindu pakcik guard university saya"(mungkin, haha!)...
Macam mana benda yang tahun lepas saya rasa biasa, tapi tahun ni saya rasa "saya rindu mau beli burger makcik ixora"
Itu lar perasaan dier nanti, tapi mungkin it will be worst...
Sebab 4 tahun... Pada dasarnya, memang lar sekejap, tapi isinya, sangat bermakna...
Masa, bole x speed slow sikit? 20km/h ker...?

And, kawan saya Aness, dier nak pindah Melaka, x jauh saya tau, tapi, sekali air bah, sekali pantai berubah kan... Dan air yang mahu bah pula, x dapat lar kita nak kawal, right...
saya tahu saya x lar rapat sangat dengan dier, saya tau...
tapi saya ader satu perasaan, saya benci create memory, sebab nanti saya RINDU...
So, Aness sebab saya rasa mungkin, ader memori tercipta(cewah), walaupun x banyak(saya tahu),
jadi saya akan rindu kamu...

2 comments:

  1. afifahhhhhhhhhhhh T.T definitely gonna miss u much much babe. serious T.T thanx for that one year tau babe T.T

    ReplyDelete
  2. Jangan lupuskan memori beta year dalam lipatan kenangan kita semua...
    =)

    ReplyDelete